Fundația ADV participă la Build Solid Ground Slovacia

În perioada 15-17 ianuarie 2017, reprezentanții ADV România participă la prima întâlnire de lucru în cadrul proiectului ”Build Solid Ground” organizată în Bratislva, Slovacia, proiect care este finanțat de către Comisia Europeană în cadrul programului DEAR (Development Education and Awareness Raising).
 
Proiectul este derulat de un consorțiu de 14 parteneri din 8 țări europene și are ca obiective principale încurajarea implicării active a cetățenilor europeni cu privire la aspectele legate de dezvoltarea globală sustenabilă, implicarea acestora în acțiuni împotriva sărăciei și promovarea relațiilor mai echitabile dintre țările dezvoltate și cele în curs de dezvoltare, precum și implicarea acestora în producerea de noi idei privind problemele legate de dezvoltare.
 
Rolul Fundației ”Alături de Voi” România în cadrul proiectului este cel de a derula campanii de conștientizare asupra obiectivelor dezvoltării durabile în rândul elevilor și studenților, cu privire la reducerea sărăciei, egalitatea de gen, muncă decentă și creștere economică, dezvoltarea orașelor și transformarea lor în așezări sigure, reziliente și durabile. Aceste obiective globale vor constitui subiectul unei campanii de advocacy la nivel local, național și european, campanie care va viza sectorul de afaceri, autoritățile locale și naționale, sectorul educațional (școli generale, licee și universități) , precum și membri ai Parlamentului, mass-media, cu scopul de a produce schimbări pozitive prin adoptarea de politici publice în acord cu Agenda 2030 pentru dezvoltare durabilă adoptată de statele membre ONU, inclusiv România, la Summit-ul din septembrie 2015.
 
Proiectul va avea o perioadă de implementare de 3 ani și va fi coordonat la nivel european de către Organizația Habitat for Humanity International din Slovacia.

Fundatia ADV castiga premiul special la Gala Fondurilor Structurale

Aseară, proiectul ”Parteneriat pentru incluziune!” a câștigat premiul special la ”Gala fondurilor structurale” acordat de către compania ”Trandafir & Associates”‬.

Acest premiu este meritul unei echipe de oameni care reprezintă 9 instituții partenere care, în 2014, s-au așezat la aceeași masă și au gândit un pachet integrat de servicii sociale și de educație pentru 13.000 de copii și tineri din județele Iași și Vaslui.

Acest premiu este și al vostru dragi colegi din Asociatia Alternative Sociale, Salvati Copiii Iasi, Fundatia Cote, Fundatia Serviciilor Sociale Bethany, Star of Hope Romania, World Vision Romania – Iasi&Vaslui Office, DGASPC Iași și DGASPC Vaslui!

Un proiect susținut financiar prin Granturile SEE, gestionat de către FRDS și coordonat impecabil de către colega noastră Manuela Iftimoaei, Director Programe Europene la Fundaţia Alături de Voi România.

Mulțumim organizatorilor evenimentului, care au reușit să descopere proiecte de succes și să aducă în lumina reflectoarelor rezultate frumoase și de impact pentru comunitate – Structural Consulting Group (Dragoș Jaliu) și Reprezentanța Comisiei Europene în România.

Mulțumim mult Georgiana Trandafir pentru premiul acordat! Ne motivează foarte mult și ne oferă încredere și energie în ceea ce facem zi de zi!

Felicitări și colegilor de la Asociatia Mai Bine care au luat și ei un premiu important la secțiunea ”Prâslea cel Voinic în țara finanțărilor”!

Ne bucurăm mult că două premii importante ale sectorului ONG au ajuns la Iași!

Pierderea Regelui Mihai este un moment trist pentru România…pentru noi toți!

Pierderea Regelui Mihai este un moment trist pentru România…pentru noi toți!

Vom păstra în suflet amintiri frumoase, cum ar fi cea de acum 10 ani, când Majestatea Sa Regele Mihai I a decis să doneze componenta financiară a Premiului „Hanno R. Ellenbogen pentru Citizenship”, colegului nostru din Consiliul Director al Fundatiei Alaturi de Voi România, Petrișor Ostafie!

Premiul i-a fost acordat Majestăţii Sale Regele de către The Prague Society şi Fundaţia Global Panel, iar acesta a ales să-l doneze lui Petrișor pentru implicarea sa voluntară în acțiuni de advocacy pentru respectarea drepturilor persoanelor seropozitive HIV, în special dreptul la sănătate!

Un gest măreț, un exemplu de modestie, onestitate și generozitate! Așa te vom păstra în amintirea noastră!

Carrefour Romania, in parteneriat cu Fundaţia Alături de Voi România​, angajeaza

Anunt important exclusiv pentru persoanele cu dizabilitati!

Carrefour Romania, in parteneriat cu Fundaţia Alături de Voi România​, angajeaza pe raza orasului #Iasi: Casier Comercial si Lucrator Universal.

Posturi disponibile: 40

• Descriere post Casier Comercial

Asigura incasarea tuturor produselor achizitionate de clienti, prin toate mijloacele de plata acceptate de magazin, ofera clientilor informatii complete si corecte pentru a facilita procesul de cumparare. Asigura prezenta produselor la raft atat din punct de vedere calitativ, cat si cantitativ, respectand regulile interne de pozitionare.

• Descriere post Lucrator Universal

Asigura prezenta produselor la raft, urmand fluxul complet al produselor de la stocarea in rezerva, pana la aranjarea si umplerea raionului, atat din punct de vedere calitativ cat si cantitativ, respectand regulile interne de pozitionare a marfii; ofera clientilor informatii complete si corecte pentru a facilita procesul de cumparare. Verifica in timpul procesului de umplere FIFO.

• CV-urile se pot trimite prin email: alina.paduret[@]alaturidevoi.ro Detalii suplimentare: 0757.110.236

Din pacate, anuntul nu se adreseaza persoanelor cu dizabilitati incadrate in gradul 1 si 2 de invaliditate si care si-au pierdut total capacitatea de munca.

Participam la European Social Summit!

Pe 16 noiembrie, Angela Achiței, președintele Fundației Alături de Voi România va reprezenta ca speaker 3150 de întreprinderi sociale de inserție, prin rețeaua ENSIE, în Gothenburg , Suedia.

Tema abordată în cadrul European Social Summit se referă la rolul ocupat de economia socială în viitorul locurilor de muncă.

Mai multe detalii sunt disponibile aici: http://www.government.se/government-policy/social-summit-for-fair-jobs-and-growth/

Comunicat de presa UtilDeco – Legea 448/2006

Posted By : UtilDeco - Unitate Protejata/ 102 0

Acum 15 ani ne-am asumat o misiune, am trecut peste multe obstacole, am avut imense satisfacţii. Echipa noastră îşi asumă această misiune indiferent de piedici. Vom continua demersurile pentru întreprinderile sociale de inserţie din România, alături de FONSS, RISE, Rețeaua Dizabnet, European Network of Social Integration Enterprises – ENSIE, Easpd Brussels şi a tuturor celor care cred în misiunea noastră.

Este important să înţelegem că modificarea legii 448 din 2006 nu afectează doar persoanele cu dizabilităţi din România, ci un întreg ecosistem financiar. Companiile care până acum alegeau să facă achiziţii de la unităţile protejate au pierdut această opţiune, iar taxa lunară s-a dublat.

Cu alte cuvinte, costurile fixe lunare se vor tripla pentru majoritatea angajatorilor din România, la care se mai adaugă modificările legislative din ultima perioadă. Companiile care au fost alături de UtilDeco în ultimii 8 ani, şi nu numai, pot face în continuare cumpărături din magazinul nostru de fapte bune, Charity Cash&Carry unde, începând cu 1 Septembrie vom introduce o nouă grilă de preţuri reduse pentru peste 20.000 de produse, alături de o platforma extinsă pentru furnizori!

Puteţi face comenzi şi în atelierele noastre pentru producţia de echipamente de protecţie, personalizarea produselor sau tipografie, decoraţiuni interioare, servicii de arhivare şi depozitare sau de la agenţia noastră de turism. Cumpărăturile de la noi nu se vor putea deconta din taxa pe dizabilitate, însă preţul competitiv ne va ajuta să păstrăm locurile de muncă pentru 25 de tineri cu dizabilităţi, 10 tineri din grup vulnerabil şi să oferim servicii sociale pentru 150 de copii şi tineri în centrele noastre de zi.

Aceste achiziţii pot fi incluse în raportul de Responsabilitate Socială Corporatistă, o obligaţie de raportare începând cu acest an prevăzută în legislaţia în vigoare. Mai mult de atât, vă stăm la dispoziţie în cazul în care doriţi să îi angajaţi pe aceşti tineri, în urma dublării taxei pe dizabilitate conform modificărilor făcute de guvern asupra legii 448/2006, prin agenţia noastră de plasare şi asistenţă la locul de muncă – www.jobdirect.ro

Noi suntem Fundaţia Alături de Voi România

Respectati-le dreptul la munca!

Posted By : UtilDeco - Unitate Protejata/ 117 0

Exemple de unitati protejate

Comunicat de presa

Emis de Biroul de presa FONSS, 1 august 2017

Respectati-le dreptul la munca!

Circa 2000 de persoane cu dizabilitati greu angajabile, din unitati protejate (entitati private in care minimum 30% dintre angajati sunt persoane cu dizabilitati), isi vor pierde locul de munca. Aceasta se va datora Guvernului Romaniei, care intentioneaza modificarea articolului 78 al Legii 448/2006, in sensul renuntarii la singura facilitate pe care o au unitatile protejate autorizate – achizitia de la ele, de produse si servicii de catre firme si institutii publice in cuantumul taxei pe dizabilitate. Exista un numar semnificativ de persoane cu dizabilitati grave care nu pot fi angajate pe piata libera a muncii. Pentru acestea, unitatile protejate sunt singura posibilitate de a avea un loc de munca, un salariu si implicit de a fi incluse in societate.

Motivul declarat oficial e de a reglementa mai bine acest domeniu al angajarii persoanelor cu dizabilitati.

In fapt, e vorba de faptul ca angajatorii care nu au 4% persoane cu dizabilitati ar trebui sa cotizeze la buget, in baza acestei legi, cca 250 de milioane de euro anual, 200 milioane de euro fiind utilizati insa pentru comenzi de produse si servicii de la unitatile protejate si doar 50 milioane de euro intrand in buget. Intentia executivului este chiar de dublare a obligatiei angajatorului, iar in conditiile in care facilitatea ar disparea, atunci anual, la buget ar intra cca 500 milioane de euro. Pentru un buget gol, suma aceasta este foarte importanta, iar pretul l-ar plati persoanele cu dizabilitati care ar ramane somere.

Mentionam ca in Romania, Legea 448/2006 se doreste un cadru de sustinere a incadrarii in munca a persoanei cu dizabilitati si prevede ca angajatorii cu peste 50 de angajati sa aiba 4% dintre acestia persoane cu dizabilitati. Din pacate, majoritatea angajatorilor nu pot sa indeplineasca aceasta cerinta si atunci au alternativa de a plati o taxa lunara la buget, egala cu jumatate din salariul minim brut pentru fiecare loc de munca pentru persoane cu dizabilitati neocupat.

O alta optiune, care este singura facilitate legala pentru unitatile protejate autorizate, este ca in locul platii taxei la buget, institutia sa faca comenzi de produse si servicii de la o unitate protejata autorizata.

In felul acesta sunt sustinute locurile de munca si serviciile suport pentru persoanele cu dizabilitati greu angajabile. Intentia de modificare a legii este disparitia acestei ultime optiuni.

Mentionam faptul, ca o parte din ONG-urile in cadrul carora functioneaza unitati protejate autorizate, sunt si furnizori de servicii sociale avand 72 de servicii licentiate si peste 3500 de persoane din grupuri vulnerabile pe care le sprijina zi de zi – copii, tineri, femei, persoane varstnice si din alte grupuri vulnerabile. Un numar de 320 de persoane cu dizabilitati angajate in aceste unitati protejate sunt printre cei greu angajabili, avand dizabilitati severe: autism, surzi, nevazatori, sindrom down, HIV/SIDA, unii provenind din case de copii. Fara o sursa de venit, aceste persoane vor ramane fara loc de munca, fara servicii sociale si vor fi excluse din societate.

Reprezentantii organizatiilor pentru persoane cu dizabilitati au inaintat Guvernului un set de propuneri pentru salvarea locurilor de munca ale persoanelor cu dizabilitati greu angajabile. Printre acestea se numara cresterea procentulului de angajare pe UPA de la 30% la 50% si norma de munca tot la 50% din timpul de lucru al tuturor angajatilor, ONG-urile care fac intermediere sa fie furnizori autorizati de servicii sociale si de ocupare si sa aiba minim un serviciu social licentiat, numarul minim de angajati pe unitatea protejata sa fie de trei persoane iar autorizatia sa fie valabila trei ani, in prezent neavand termen de expirare.

ONG-urile persoanelor cu dizabilitati semnatare ale acestui comunicat, ofera Guvernului variante pentru a mari angajabilitatea persoanelor cu dizabilitati din categoria GREU ANGAJABILE, pentru care altfel statul nu are nici o solutie, si derularea de programe sociale pentru alte persoane cu dizabilitati sau din grupuri vulnerabile in complementaritatea serviciilor sociale si de ocupare publice.

Totodata, aceste propuneri asigura si eliminarea acelor unitati protejate care folosesc in mod imoral prevederile legislative actuale. Daca ideea ca sunt sacrificate persoanele cu dizabilitati pentru acoperirea deficitului din bugetuleste o simpla speculatie, semnatarii comunicatului asteapta ca Guvernul sa-si insuseasca propunerile venite din partea corpului de specialisti in angajare protejata asistata, care lucreaza in domeniu.

Mai multe detalii pot fi obtinute la tel.0740513864, email: comunicare@fonss.ro
Mihaela Steliana Munteanu,
director de comunicare si advocacy FONSS

Demers sustinut de: FONSS- Federatia Organizatiilor Neguvernamentale pentru Servicii Sociale, Federatia Dizabnet – Reteaua Prestatorilor de Servicii pentru Persoane cu Dizabilitati, RISE Reteaua romana a intreprinderilor sociale de insertie prin activitatea economica, ONPHR- Federatia Organizatia Nationala a Persoanelor cu Handicap din Romania, Consiliul National al Dizabilitatii din Romania, Asociatia Nevazatorilor din Romania, Asociatia Nationala a Surzilor din Romania, Asociatia Distroficilor Muscular din Romania, Asociatia de sprijin a copiilor handicapati fizic Romania, Filiala Arges si Asociatia Romanian Women’s Lobby.

O campanie initiata de

Vizita de studiu la UtilDeco

Posted By : UtilDeco - Unitate Protejata/ 257 0

Vineri am primit cu drag vizita unui grup de studenţi şi profesori coordonatori de la specializările de asistenţă socială din cadrul Universităţii “Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi, Universitatea de Stat din Moldova, Chişinău şi Universitatea de Stat „Alecu Russo” din Bălţi, R. Moldova.

Vizita face parte din cadrul proiectului transfrontalier “Echipe transfrontaliere de practică în asistenţă socială” iniţiat de către Departamentul de Sociologie şi Asistenţă Socială din cadrul Facultăţii de Filosofie şi Ştiinţe Social Politice, Universitatea “Al.I.Cuza” din Iaşi şi are ca scop să faciliteze studenţilor cunoaşterea directă a sistemelor şi practicilor specifice de asistenţă socială din România şi Republica Moldova.

Schimbul de experienţă a reprezentat pentru studenţii din R Moldova posibilitatea de a cunoaşte modele funcţionale de integrare socială şi profesională pentru persoane cu dizabilităţi, de a descoperi că, în domeniul asistenţei sociale, poţi dezvoltă şi afaceri sociale pentru a-i ajută pe cei care nu se pot ajută singuri.

Animaţi de idea multiplicării acestor programe şi în R Moldova tinerii studenţi au plecat cu încrederea că, în profesia de asistent social trebuie să fii inovator, să pui multă pasiune pentru a reuşi să schimbi mentalităţi, să elimini prejudecăţi, să îmbunătăţeşti viaţă celor pentru care lucrezi şi, mai mult, să înveţi să lupţi pentru a pune pe agenda publică necesitatea dezvoltării de programe sustenabile pentru comunitate.

#15aniADV #economiesociala

Fundatia Alaturi de Voi la #ONGFest 2017

Posted By : UtilDeco - Unitate Protejata/ 257 0

Fundatia Alaturi de Voi Romania a participat pe 24 Iunie 2017 la ONG Fest, cel mai amplu eveniment in aer liber dedicat societatii civile din Romania! Astfel, in gradina Palas din Iasi, peste 70 de organizatii neguvernamantale din toate judetele Moldovei si din Republica Moldova au realizat activitati cultural-artistice, demonstratii sportive, ateliere de lucru, workshop-uri si prezentari.

La standul ADV, peste 1000 de persoane au participat la roata norocului si au castigat premii numeroase. Multumim pentru zambetele cu care ne-ati facut ziua mai frumoasa!

 

Inovație și Raportare CSR cu UtilDeco

Posted By : UtilDeco - Unitate Protejata/ 683 0

Tot mai des auzim în spațiul public conceptul de CSR – Corporate Social Responsibility, utilizat de către companii pentru a arăta valoarea adăugată pe care o aduc în comunitate și nu numai. Puține persoane știu însă că, începând cu acest an, pentru cel puțin 727 de companii din România care au peste 500 de angajați, această raportare anuală în domeniul CSR devine obligatorie conform directivei europene 95.

Fie că este obligatoriu sau nu să raportăm anual pe CSR, este important de reținut faptul, că acele companii care aleg să fie responsabile și transparente în acest proces, aleg de fapt să fie sustenabile. CSR înseamnă să investești în proprii angajați și să le creezi condiții favorabile de muncă. Mai înseamnă să fii etic și transparent în raport cu clienții și furnizorii tăi și să faci achiziții responsabile care aduc plus valoare la rândul lor în comunitate. De asemenea, înseamnă sa protejezi mediul și sănătatea oamenilor, afacerea crescând prin inovație, diferențiere și competitivitate și nu prin acte de corupție.

Raportul CSR sau raportul de sustenabilitate, este la fel de important să existe și să fie public, la fel ca și bilanțul contabil. Este o veste bună pentru companiile care aplică deja în propria activitate principiile CSR enunțate mai sus, iar prin acest raport se pot diferenția în mediul business, însă o veste neplăcută pentru cei care coordonează afaceri non-transparente.

Pentru companii, provocarea cea mai mare este pe de o parte de a aloca resurse pentru o persoană sau un birou responsabil cu implementarea și raportarea strategiei de CSR, iar pe de altă parte de a operaționaliza și implementa principiile CSR în toate departamentele organizației.

Ca într-un puzzle, coordonatorul CSR trebuie să colecteze informațiile pentru raport cu cel puțin 4-6 luni înainte de raportare, dar în același timp, înainte de a avea ce culege, e important să existe o strategie de CSR adoptată la nivel de conducere în companie și cunoscută de fiecare angajat în parte.

Nu vom intra în detalii legate de operaționalizarea tuturor principiilor CSR, însă ne vom opri asupra unuia care cu siguranță este foarte ușor de implementat și aduce plus valoare prin efectul de multiplicare creat.

Este vorba de modul în care facem achizițiile în cadrul companiei și dacă dincolo de preț, ne uităm și la alte aspecte de sustenabilitate și inovare socială. Iar dacă vorbim de CSR, cele mai sustenabile achiziții sunt cele făcute de la întreprinderi sociale care pe lângă produsul / serviciul furnizat, produc prin misiunea asumată beneficii importante la nivel de om și comunitate.

Fundația ”Alături de Voi” România, este prima organizație din România, care în 2008 a introdus un nou concept, prin înființarea întreprinderii socială de inserție UtilDeco. În prezent, la UtilDeco lucrează 75 de persoane, din care 35 sunt tineri cu dizabilități sau din alte grupuri vulnerabile, inclusiv proveniți din sistemul de protecție al copilului.

Cu o cifră de afaceri anuală de 5 milioane de euro și cu profitul reinvestit integral în creare de locuri de muncă pentru persoane cu dizabilități și derulare de programe sociale, UtilDeco este singurul model de bună practică din România pe angajare protejată publicat pe site-ul Comisiei Europene. In 2016, UtilDeco a câștigat competiția ”Antreprenorul Social al anului” în cadrul programului EY Entrepreneur Of The Year.

Dacă o companie decide să facă achiziții de la UtilDeco, are mai multe avantaje. Parteneriatul cu noi, poate fi inclus în raportarea anuală CSR, pentru că banii investiți aduc plus valoare prin ceea ce facem zi de zi în comunitate.  Achizițiile le puteți face gratuit prin deducerea pe taxa de dizabilitate, UtilDeco având și autorizație de unitate protejată.

În magazinul UtilDeco Charity Cash & Carry, primul de acest fel din România, avem peste 20.000 de produse realizate în propriile ateliere sau prin parteneriat cu cei mai mari producători / distribuitori din România. Avem prețuri competitive pentru că suntem producător sau distribuitor pentru o gamă foarte variată de produse: echipamente de lucru și protecție, birotică, papetărie, curățenie, protocol, echipamente IT, scaune și mobilier ș.a. Furnizăm servicii de arhivare și depozitare documente, tipografie și turism.

Realizând achiziția de la noi alegi cel puțin 3 programe sociale pentru care să fie alocat integral profitul: Clubul Tinerilor, Întreprinderea Socială de Inserție UtilDeco sau JobDirect – Agenția de Plasare și Asistență la Locul de Muncă.

Intră pe shop.utildeco.ro, cumpără produsul dorit, alege programul social pe care să-l susțină achiziția ta și fii parte din categoria companiilor care se implică in antreprenoriatul social! Ceea ce facem zi de zi, ne definește practic viitorul!

Angela Achiței,  CEO UtilDeco și Președinte Fundația ”Alături de Voi”

Antreprenorul social al anului 2016 in România